Groepslessen

Bij Optimum Health Club kan je terecht voor veel verschillende vormen van Groepslessen.

U heeft keuze uit:

Xcore, Clubpower,Zumba,BRN,BBBR<Pilates, Yoga, Fit & Shape, Abs Attack, Booty Boost en Functionele lessen.

En voor de Kids hebben we de Streetdance lessen

Keuze uit verschillende groepslessen

Bij Optimum Health Club heeft u keuze uit maar liefst
11 verschillende groepslessen:

Streetdance lessen

Streetdance is niet gewoon dansen maar bestaat uit actieve, energieke,krachtige en vaak snelle bewegingen,Geïnspireerd op de sfeer,tekst en ritme van de muziek.

wij werken met leeftijdsgroepen zadat ieder kind op zijn niveau met de streetdance les mee kan doen.

Dinsdag van         17:30 – 18.25 uur (7-9 jaar)
                             18:30 – 19.25 uur (9-11 jaar)
Donderdag van    16:30 – 17:25 uur (7-12 jaar)                    
Zaterdag van        11:00 – 11:55 uur (7-12 jaar)
                             12:00 – 12:55 uur (12 jaar en ouder)

XCORE

De XCORE® workout is de optimale 45 minuten durende core training met behulp van buizen die zijn gevuld met grit.

Je traint je conditie, spieren en bindweefsel optimaal én verbruikt ook nog eens een hoog aantal calorieën!

De 45 minuten vliegen voorbij met de verslavende mix van krachtige bewegingen op de laatste muziekhits.

Zumba

Zumba is hot, Zumba is feest, Zumba is gemakkelijk te volgen, Zumba is goed voor je lijf!

Het is een goed te volgen dansworkout op Latijns- Amerikaans muziek.

Door de combinatie van Salsa ,Meringue, Latin en Hip Hop is het een uur lang gezellig swingen en lachen.

Door de laagdrempeligheid van Zumba kan iedereen op zijn eigen niveau de les volgen bij Optimum Health Club.

De swingende oefeningen focussen niet op één spiergroep, maar op flexibiliteit en algehele fitheid.

Hierdoor train je met 1 groepsles je hele lichaam.
De Zumba lessen worden verzorgd door Crew El Orfanato.

Club Power

 

Club Power kan het beste omschreven worden als fitness op muziek.

Terwijl de oefeningen zorgen voor een veilige en effectieve training, zorgt de muziek voor plezier en motivatie.

De oefeningen worden uitgevoerd met een stang (barbell) en gewichten. Het totale gewicht kun je zelf bepalen, dus iedereen kan op zijn/haar niveau trainen.

Een heerlijke full-body krachtles!

Burn Workout

De BRN® workout is een effectieve en vooral motiverende shape-les, waarbij de choreografie je blijft inspireren.

Een toegankelijke, effectieve en vooral motiverende groepsles waarbij je werkt aan alle facetten voor een fit, sterk en mooi lichaam.

Cardio, spierverstevigende oefeningen én coretraining in één: de workout waarmee je optimaal calorieën verbrandt en je hele lichaam in shape brengt!

Tijdens deze workout maak je gebruik van de BRN® buizen.

Deze twee aluminium buizen gevuld met grit, zorgen ervoor dat je tijdens de workout aanzienlijk meer calorieën verbrandt door de ‘Reactive Impact’ die het veroorzaakt.

 

BBBR 

BBBR is een 45 minuten durende krachtles waarbij gewerkt wordt aan spierversterking van (met name) de buik, benen, billen en rug.

Deze les heeft een geheel eigen karakter met veel variatie. Verschillende attributen (denk aan elastieken, gewichten, ballen, etc.)

worden gebruikt om deze grote spiergroepen aan te pakken.

Er wordt gewerkt op het ritme van de muziek, zonder dat er gesprongen wordt; de les is immers niet gericht op het verbeteren van het uithoudingsvermogen.

Yoga & Pilates 

Yoga en pilates in een sfeervolle yogastudio waar persoonlijke aandacht en gezelligheid centraal staan.

Onze docenten geven les in kleinschalige groepen.

De lessen zijn geschikt voor elk niveau en je kan jezelf in eigen tempo ontwikkelen.

Na iedere les is er ruimte om na te praten onder het genot van een kopje thee Namasthée.

Hatha-Raja yoga

De Hatha-Raja yogalessen bestaan uit klassieke ha-tha oefeningen, maar bevatten ook elementen uit de Yin- Yoga  en uit de Zen-traditie.

Je komt in een yogaflow, waarbij je kunt focussen op jezelf.

Je vindt ontspanning, ook tijdens inspannende houdingen.

Je wordt gecoached op ademhaling om je energie goed te verdelen.

Tijdens de les gaan we werken aan onze manier van ademen in combinatie met een stukje inspanning.

Wanneer we stiller en met meer aandacht gaan bewegen ontvouwt zich een heel spectrum aan waarnemingen die ons kunnen verrassen.

Pilates

Pilates is een krachtige en effectieve training waarin veel aandacht is voor je core.

Daarnaast ligt de focus op de ademhaling, lichaamshouding en lichaamsbewustzijn.

De oefeningen doe je zoveel mogelijk met een neutrale positie van je wervelkolom.

Pilates is geschikt voor beginners en gevorderden, maar ook voor mensen met rug-, nek- en schouderklachten.

De les is rustig, gecontroleerd, subtiel en prikkelend om zo effectief mogelijk een gestroomlijnd lichaam, lange spieren en soepele gewrichten te creëren.

Fit & Shape

Fit & Shape is een complete en zeer gevarieerde lichaamstraining.

De les bestaat uit een cardio- en een krachtgedeelte.

Tijdens de cardiotraining komen dansmoves en aerobics passen aan bod.

Tijdens de krachttraining wordt gebruik gemaakt van een matje, gewichtjes en/of een elastiek.

Met opzwepende muziek werk je tijdens deze les aan je coördinatie, snelheid, bewegelijkheid, conditie en kracht.

Sport, plezier en werken aan de algehele conditie in één les!

Booty Boost!

 

De bilspieren worden in de sportschool steeds populairder, mede dankzij de fitnessmodellen op Instagram en celebrities met goed getrainde billen.

Wij vinden al die aandacht voor deze spiergroep helemaal terecht!

Je bilspieren zijn belangrijk voor de balans van je hele lichaam en kunnen je extra kracht geven bij alle bewegingen die je doet.

Bilspieren zijn dan ook voor vrijwel iedere sport belangrijk.

 

En laten we eerlijk zijn, goed getrainde billen zien er natuurlijk gewoon mooi uit! Een onderontwikkeld achterwerk op een afgetraind lichaam staat raar, en is nergens voor nodig.

Om je op weg te helpen met het trainen van deze belangrijke spiergroep geeft Optimum Health Club Booty Boost!

Functionele Lessen

Abs Attack
Dit is een Small Group Training van 15 minuten, puur gericht op de buikspieren.
Oefeningen voor de rechte, lage en schuine buikspieren wisselen elkaar af.
Deze les is zo gepland, dat je deze vaak kunt meepakken voor, of na een andere groepsles. Doen!

Circuit workout
Slechts 30 minuten is alles wat je nodig hebt om je core een uitdagende workout te geven.
Het doel is om de diepe en oppervlakkige spieren sterker te maken die de romp stabiliseren en bewegen.
Dit zijn voornamelijk de buik-, bil- en rugspieren.